Summary Box: UK's Sky News admits hacking

Summary Box: Sky News acknowledges hacking emails, says it was in public interest

Associated Press
UK's Sky News: We hacked in the public interest
.

View photo

The entrance of one of the BSkyB headquarter buildings complex in west London, Tuesday, April 3, 2012. Media executive James Murdoch, under pressure over his role in Britain's tabloid phone hacking scandal, is stepping down as chairman of British Sky Broadcasting, the Sky News channel reported Tuesday, Sky, the news channel of BSkyB, said he resignation would be confirmed later Tuesday after an unscheduled board meeting. It said Murdoch would remain a board member and would be replaced as chairman by Nicholas Ferguson, the current deputy chairman. (AP Photo/Lefteris Pitarakis)

MORE HACKING: Rupert Murdoch's Sky News channel admits it twice authorized its reporters to hack into computers.

SIGNIFICANCE: The potentially embarrassing revelation could further dent the media tycoon's hope of acquiring full control over satellite broadcaster BSkyB. The phone hacking scandal has already cost parent company News Corp. nearly $200 million, much of it in legal and consulting fees.

JUSTIFICATION: In a statement, Sky News chief John Ryley says its actions were "editorially justified and in the public interest."

View Comments (0)